19 februari 2018

Coca-Cola ​bow-label Japan: EEN GROOT SUCCES


Japanners staan bekend als liefhebber van bijzondere producten, challenges en gadgets dat weten we. Daarom zijn ze waarschijnlijk ook zo dol op de Coca-Cola strik (bow). Deze laat een gewone fles veranderen in een cadeau waardoor er meer “brand love” tot stand komt. Vorig jaar hebben we voor Japan een extra feature aan de bow toegevoegd; een unieke win-code op de trekbandjes binnen in de bow. Consumenten konden mooie prijzen winnen. We printen de wincodes in lijn met zeer nauwkeurige DOMINO K600i inkjet apparatuur.

Aangezien Japan een zero-defect policy kent, moesten alle stappen in het gehele proces perfect op elkaar aansluiten en volledig traceable zijn. Een enorme opgave, maar wel een die we als ESHUIS graag zijn aangegaan. Het resultaat: 100 miljoen kerst-labels in 2017.

Voor zowel ESHUIS als voor Coca-Cola was het wederom een groot succes. Coca-Cola heeft een enorme stijging in de verkopen gerealiseerd.  Daarnaast werden social media kanalen als YouTube overspoeld met filmpjes waarop de Japanse consument met veel trots (soms een pallet vol) het label vakkundig tot een strik trokken op zoek naar die win-codes.

De eerste bow-campagne, gestart in 2014, waren voor zowel Coca-Cola als voor ESHUIS prestigieuze projecten. De uitrol betrof 39 landen in Europa en ruim 18 maanden R&D ontwikkelingen om tot de juiste bow-label-constructie te komen (inclusief het engineren van een  machine op maat). Daarna volgde de grootste uitdaging, het aanbrengen van de labels bij de bottelaars met verschillende afvulmachines op zeer hoge snelheden (50.000 flessen per uur).

In totaal zijn er tot nu 750 miljoen Coca-Cola flessen met kerst-strik-labels op de markt gebracht and more to come…