4 oktober 2016

Het Coca-Cola Christmas bow-label valt in de prijzen!

In verpakkingsland zijn er verschillende prijzen te winnen. Het bow-label heeft diverse prijzen of nominaties in de wacht gesleept.
 
13 September heeft Eshuis in Chicago de Label Industry Global Award For Innovation 2016 in ontvangst mogen nemen, de tweede award nadat we een zilveren DuPont Packaging Innovation Award hebben gewonnen www.dupont.com
 
Ook verheugen we ons om tijdens de FachPack op 27 september de German Packaging Award categorie: Designing & Processing, in ontvangst te mogen nemen. www.verpackungspreis.de
 
Commentaar van de onafhankelijke jury: het label is een vrij ongebruikelijk en ander label wat fun en interactie biedt. Het is een technisch intelligente oplossing die op high speed lijnen verwerkbaar is. Het geeft de consument en de brand “a playful seasonal value”.
 
Naast de nominatie voor “de Gouden nootwww.nvc.nl (uitreiking 24 november)
is er ook een nominatie voor "The 2016 FlexoTech International Print & Innovations Awards", deze uitreiking vindt plaats in Londen op 13 oktober. En ook finalist in the 'Label of the Year' award at the UK Packaging Awards. Dat weten we 27 oktober. Spannend!!
 
 
Het BOW label is een nieuw product. BOW labels geven de consument de mogelijkheid om een standaard wrap around label te laten veranderen in een 3D strik, pure customer interaction. Een doodgewone fles verandert zo in een prachtig geschenk 'Share Hapiness'.  Het BOW label is een smalbaan rotatie oplossing welke toegepast wordt op standaard hoge snelheid etiketteermachines. Het heeft een meerlaagse structuur en is geproduceerd op een speciaal ontwikkelde  machine.
BOW labels werden origineel met de hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis verzocht om hetzelfde product op industriële schaal te ontwikkelingen. Na 18 maanden van R&D, ontwikkelen en veel testen, is het BOW label ontstaan. Een wrap around label bestaande uit drie lagen die, net als het standaard label, op dezelfde snelheid (40.000 flessen per uur) verwerkt kan worden bij de bottelaars. Een hele uitdaging om dit te realiseren voor 39 landen en in maar liefst 21 verschillende formaten, links of rechts bedienbaar!
  
Wij willen ons bow-team bedanken. We zijn trots op onze collega’s!

 

FlexoTech award: (L-R) Senior vice president sales, Constantia Flexibles, Jörg Waldolf, Peter Overbeek, CEO Eshuis, and Steve Donegan, managing director, Graphic Republik
The judges said: The flexo process was an integral part of this innovation, which enables the consumer to create a 'bow' from the label, is another unique feature that enables product sales to increase.
 


Extra info:

http://www.labelsandlabeling.com/features/latest/bow-label-new-coca-cola-breakthrough
 
http://www.thedieline.com/blog/2016/5/20/the-dieline-awards-2016-outstanding-achievements-coca-cola-bow-label