27 juni 2016

Consument pakt eerder iets met een mooie verpakking

De aandacht voor voedselverpakkingen gaat volgens Ariane van Mancius van Now New Next alleen maar toenemen. Ze kunnen een product in de winkel niet ruiken of proeven. Consumenten gaan daarom af op wat ze zien en voelen. Ze pakken dan eerder iets met een mooie verpakking.

Volgens haar is de verpakking van een product belangrijker dan veel mensen denken, omdat deze een grote invloed heeft op aankopen. Voorheen werden voedsel en verpakkingen als aparte zaken gezien. 
 

Visueel ingesteld

Volgens Van Mancius is de verpakking van een product belangrijker dan veel mensen denken: “Mensen zijn visueel ingesteld en beslissen in de supermarkt in een paar seconden wat ze kopen. Ze pakken dan eerder iets met een mooie verpakking. Een goed voorbeeld hiervan is het smoothie-drankje Innocent. Dat werd eerst in een melkpak verkocht. Na drie jaar was de omzet acht miljoen euro. Daarna werd besloten het drankje ook in een leuk flesje te verkopen. Receptuur en prijs bleven in verhouding hetzelfde. Het gevolg? De smoothie maakte in drie jaar tijd tachtig miljoen euro omzet.”


Zie het artikel op nieuws.nl