28 september 2015

Sleeves, meer dan alleen een eyecatcher in het schap

De samenwerking tussen Eshuis, Heineken en Rivièra laat zien dat creatieve verpakkingsconcepten zorgen voor extra merk beleving op events.

Dat sleeves op ludieke wijze ingezet kunnen worden, dat is al door meerdere cases van drukkerij Eshuis en DPA sleeve partner Rivièra duidelijk geworden. Maar sleeves inzetten als een middel voor een wedstrijdpoule tijdens het meeslepende WK-rugby, dat is nieuw! Op 18 september is het WK-rugby van start gegaan in het Twickenham stadion in Londen. Samen met Heineken en Flourish Creative UK werden er speciale wedstrijdflessen ontworpen waarmee de gasten van Heineken de wedstrijden konden voorspellen.
 
Bij binnenkomst in de exclusieve Heineken bar worden de gasten van Heineken verrast met een grote opvallende Heineken ster met daarin unieke Heineken bottles van alle spelende landen. De vriendelijke hostess zet twee bottles voor; ‘welk land gaat volgens u winnen?’ is de vraag. De gasten van Heineken nemen de fles mee naar de Heineken bar en leveren daar de bottle in met het land dat volgens hen gaat winnen.
 
Achter de spraakmakende Heineken bar hangt een real life leaderbord met daarop de poules en de route naar de finale toe. Links en rechts staan de unieke wedstrijdbottles klaar in de poule om door te schuiven richting de finale. Naarmate het WK-Rugby vordert zal het leaderbord steeds meer gevuld raken met de wedstrijd bottles. Alleen het aanzicht van de gepersonaliseerde WK-rugby sleeves is al een beleving op zich.
 
Nadat de eerste wedstrijd tussen Fiji en Engeland is gespeeld, is het tijd om de winnaar van de voorspellingen bekend te maken. Onder het genot van muziek loopt de DJ langs het leaderbord met alle gesleevde Heineken bottles om de winnaar van vandaag bekend te maken. Op alle WK-rugby bottles zijn de namen van de gasten geschreven. Uit de Engeland selectie wordt de winnaar gekozen, deze krijgt een gesigneerde WK-rugbybal met handtekeningen van alle rugby legends.
 
De overige gasten gaan ook niet met lege handen naar huis. Bij vertrek krijgen ze een Heineken tas overhandigd met een iconisch Heineken glas en uiteraard hun eigen bottle die gesleeved is met het land dat volgens hen zou winnen. Na de beleving van de wedstrijd kunnen de gasten thuis nog nagenieten van de prachtige wedstrijd met hun Heineken bottle. De gepersonaliseerde fles is ondertussen meer dan enkel een verpakking geworden, het is onderdeel van een herinnering geworden. Een belangrijk detail van een geweldige beleving.