25 september 2015

Museumwaardige verpakking van Heineken

Afgelopen donderdag was ik te gast bij de exclusieve NIMA sessie ‘Ontmoet de meesters in het Rijks’! Eerst kregen we een inspirerende lezing van Marjolijn Meijnen (Hoofd communicatie & Marketing bij het Rijksmuseum) over haar marketinginspanningen bij de opening van de Philipsvleugel, de nieuwe Late Rembrandt tentoonstelling en de online campagne van het Rijksmuseum die de magie van het museum laat zien. Daarna liet  professor dr. Willemijn van Dolen, hoogleraar Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA, ons inzien dat marketing blijvend verandert door internet en social media. 

Onze klant Heineken sponsort het Rijks Museum en natuurlijk kon ik het niet laten om een kijkje te nemen in het restaurant waar de flesjes bier met het speciale Rijks thema te koop zijn. 

Voor maar liefst € 4,75 te koop en toch liepen ze als warme broodjes vertelde de restaurant medewerker. En zo zie je maar wat de verpakking betekent. Dat een speciaal design met een hoogwaardig gedrukte sleeve zoveel toegevoegde waarde kunnen bieden. Ik zeg ik vind dat mooi! En eerlijk gezegd zijn ze ook echt prachtig! Museumwaardig.