23 juni 2015

Shared happiness op Facebook

Door Paulus Jacobus op Facebook:

Beste meneer of mevrouw van de Coca-Cola,

U heeft iets bijzonders gemaakt!

Nu hebben jullie al jarenlang ervaring met het fabriceren van bijzondere dingen, waar mensen happy van worden, maar in ons geval is er iets unieks uit de fabriek in Dongen gekomen.
Vorig jaar rond deze tijd wisten we dat we voor het eerst vader en moeder zouden gaan worden. Nee, daar hebben jullie niet aan meegewerkt. In het proces van wennen aan ouderschap komt natuurlijk ook de vraag: welke naam gaan we kleine 'Bo' geven? Al snel waren we het er over eens: we noemen haar Tess.

Op het moment dat de naam vaststond, waren er in de supermarkten en alle andere verkooppunten flesjes Coca-Cola te koop, die voorzien waren van namen.

Ik zal niet overdrijven, maar we zijn zeker 1,5 maand op zoek geweest naar een flesje met de naam Tess erop. Uiteindelijk vond 1 van ons bij een tankstation een flesje Coca-Cola light met daar de naam van ons toekomstige kind erop.

Zuinig als ik ben, en ondanks dat het voor ons een collectors item was, heb ik natuurlijk eerst het flesje leeggedronken. Omdat we bang waren dat iemand de naam zou zien, hebben we het flesje goed verstopt achterin een kast.

Het flesje was zelfs zo goed verstopt, dat we in de tussentijd vergeten waren dat we hem hadden. Tot gisterenavond het flesje ineens weer tevoorschijn kwam.

En dan komt het bijzondere van mijn verhaal: jullie wisten al wanneer Tess geboren zou gaan worden. Wij hebben een week in spanning gelopen wanneer 'het' zou gaan gebeuren... Terwijl op het flesje de datum stond waarop Tess geboren zou gaan worden.

Beste meneer of mevrouw van de Coca-Cola, als ik u was zou ik mee gaan doen met loterijen, winacties en weddenschappen. U heeft voorspellende gaven!

Share happiness, in ons geval door middel van een leeg flesje.

Het antwoord van Coca-Cola:
Wauw, wauw, wauw. Wat een geweldig verhaal en wat prachtig om te zien dat Tess nu al zo ongelooflijk veel mensen blij weet te maken, zonder dat ze het weet. Enne, wij kunnen dit natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan. Zou je ons een privéberichtje willen sturen? We beloven vast dat we een onvergetelijke verrassing voor jullie hebben. Groetjes, de Coca-Cola happycrew